Putting customers first


This is a post to all native Dutch speakers. Here in Holland we’ve got a new radioshow about how organizations do (not) focus on their customers.

BNR Nieuwsradio is sinds vorige week in de ether  met “De grote klantenshow”. In de eerste uitzending (tevens als podcast nog te beluisteren) waren te gast Will Wurtz, Egbert Jan van Bel en Ruud Huitenga, marketingmanager van Jumbo supermarkten.

Wat nog niet aan de orde is geweest is de koppeling tussen klanten en de winstgevendheid van organisaties. Is dat de sleutel die nog een tijdje verborgen blijft? Want dan kunnen we echt spannende discussies gaan krijgen. Voorlopig blijf ik zeer nieuwsgierig en ben blij dat door een klassiek medium als radio dit onderwerp bij een grotere groep mensen over het voetlicht wordt gebracht.

‘De klant moet weer centraal staan’, is het adagium van menig ondernemer in reactie op de huidige crisistijd. In dit programma houdt BNR de vinger aan de pols bij ondernemend Nederland.
Hoe klantgericht zijn zij? We weten allemaal hoe prettig het is om als klant goed geholpen te worden, maar waarom lukt het de bedrijven waarin we werken vaak niet?

De grote BNR klantenshow gaat over het evenwicht tussen de klant gelukkig maken en tegelijkertijd winst maken. Dit is niet het zoveelste programma waarin consumentleed centraal staat, maar een programma dat juist ook vanuit het perspectief van een organisatie de relatie tussen klanten en aanbieders van producten en diensten onder de loep neemt.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: